Chaosforge Forum

  • April 25, 2024, 01:33
  • Welcome, Guest
Please login or register.



Login with username, password and session length
Pages: [1]

Author Topic: Unfinished Special Levels  (Read 2090 times)

Game Hunter

  • Programmer
  • Local Inquisitor
  • Lieutenant General
  • *
  • *
  • Offline Offline
  • Posts: 1044
  • Looks like game to me.
    • View Profile
    • Channel, the Roguelike
Unfinished Special Levels
« on: August 22, 2010, 00:20 »


There are stairs leading downward here.                                       
 Unknown command. Press "?" for help.                                           
 ##############################################################################
 #............................................................................#
 #............................................................................#
 #............................................................................#
 #............................................................................#
 #............................................................................#
 #............................................................................#
 #............................................................................#
 #............................................................................#
 #............................................................................#
 #............................................................................#
 #........................................................................@>..#
 #............................................................................#
 #............................................................................#
 #............................................................................#
 #............................................................................#
 #............................................................................#
 #............................................................................#
 #............................................................................#
 ##############################################################################
 Game Hunter                Armor : blue armor [2/2] (100%)                     
 Health: 100% Exp: 12/22%   Weapon: modified plasma rifle (1d8)x6 [40/40] (A1P1T
 cautious                                                    City of Skulls     


hits the arachnotron. The arachnotron dies. Suddenly the webs fade. From       
 under the webs, items emerge...                                               
                        #############################   #####################   
                        ...................................................... 
                       .........%.......>..................................... 
                       .........@.............................................#
                       .............................................#.........#
                      ..............................................#.........#
                      ..............................................#.%.......#
                     ..................*............................#.........#
                     ..........|..................%.....................%.....#
                     .........................................%...............#
                      %.......|....|........%.%............................... 
                      ........................................................ 
                       .............................................#.%......   
                       .............................................#........   
                        ............................................#.......   
                         ...........................................#......     
                           ...............................................     
                             ...........>................................       
                                ......................................         
                                   ### ##############################           
 Game Hunter                Armor : red armor [4/4] (83%)                       
 Health: 55%  Exp: 13/12%   Weapon: modified plasma rifle (1d8)x6 [40/40] (A1P1T
 cautious                                                    Spider's Lair     


You wear/wield : a Angelic Armor [7/7] (100%)                                 
 There is a plasma rifle (1d7)x6 [40/40] lying here.                           
  ################################################                             
 ##.#.#....%....%.%.............%.....%..%....%..%.                             
 #.......%...%.....%.%...............%.......%...%..                           
 ##.>.#...........%.............%...............%...                           
 #...%....%..%........%.%.......%............}}......                           
 ##%#.#....%..%...............%.....%.................                         
 #..%..%..%..%.%..........%......|.....................                         
 #......%..%........%%%....%....}|.}#}...|}............                         
 #........................%.....||.|[|..|...............                       
 #....%.......%.............%...}|}}|||}@.....}.........                       
 #..%%.%.......%.....%......%.......|.}}.......}.........                       
 #....%...%.......%.....%...%..%......|...%..............                       
 #........%...%%.......%..%.%...........}..|.............                       
 #.......%.%.%..%%.%.%.%%.....%....}....................                       
 ##.#.#%...%..........%%..............}.................                       
 #.....%........%%%%%%%............%..........}........                         
 ##%>.#.%.%.%...................%.%....................                         
 #...%...........%.%......%..%%......................%                         
 ##.#.#%.....%........%%.%%..........................                           
  #################################################                             
 Game Hunter                Armor : Angelic Armor [7/7] (100%)                 
 Health: 121% Exp: 15/5%    Weapon: modified laser rifle (1d8)x5 [40/40] (P1)   
 cautious                                                    The Mortuary       


missile hits the revenant. The revenant dies. That seems to be all of         
 them...                                                                       
          ###                           #######                                 
   ===  ============          ===     ===========    ===                       
 #====================      =======  ============= =========                   
 #==========================...==============================.                 
 #=========================.....======================..=====%..               
 #=========================....%=====================....========               
 #==========================.%.=======================..==========             
 #===========================.====================================             
 #==...======================.============================...======             
 #=.....=====================.===========================...|.=====             
 #=..>..=====================.=============...============...=======           
 #=.....=====================%============%....=====================           
 #==...======================%============.....=====================           
 #===========================.=============...========...===========|           
 #==========================...======================|....=@=======|.           
 #=========================.....======================..|===========.           
 #=========================.....===============..===================           
 #==========================...================..===================           
 #=================================================================             
 ##################################################################             
 Game Hunter                Armor : none                                       
 Health: 100% Exp: 15/56%   Weapon: modified laser rifle (1d8)x5 [40/40] (P1T1)
 cautious                                        envirosuit  The Lava Pits     


The name speaks for itself. After going through a Conqueror attempt, I took note of all the levels that didn't become either "relatively safe" or otherwise remained "red" (ie, not officially safe). Of all the levels, these four popped out. To be honest, I may have missed checking The Wall: I'll reply when I figure it out for sure.

If Conqueror Badge isn't procing, it is probably because these aren't going blue.
Logged
I'm just a dude playing a dude disguised as another dude.

Latest LPs: Angband, Delver

Game Hunter

  • Programmer
  • Local Inquisitor
  • Lieutenant General
  • *
  • *
  • Offline Offline
  • Posts: 1044
  • Looks like game to me.
    • View Profile
    • Channel, the Roguelike
Re: Unfinished Special Levels
« Reply #1 on: August 23, 2010, 19:58 »


scream of a freed soul! Peace comes back to this evil place.                   
 You reload the rocket launcher with rocket.                                   
                           ###############                                     
          ##################...........#.##################################### 
         ##...................................%..............................# 
         #.........................%.........................................# 
         #...................................................................# 
         #...........................%...%...................................# 
         +................................%..%......%........................# 
         #..................................%................................# 
         #...@..............%................................................# 
   ^     #...................................................................# 
         #...................####............................................# 
         #..................##  ####.........................................# 
         #..................#      #.........................................# 
         +..................#      #.........................................   
         #..................#      #...............................>........   
         #..................#      #......................................     
         #..................#      #....................................       
         ##.................       #...........................    ...         
          ################            #######################                   
                                                                               
 Quick Hunter               Armor : green armor [1/1] (52%)                     
 Health: 48%  Exp:  8/27%   Weapon: modified rocket launcher (6d6) [1/1] (B1)   
 tired                                                       The Wall           

The Wall has the same problem as the others. (FYI, this screenshot brought to you by an insane UV/100% AoH attempt.)
Logged
I'm just a dude playing a dude disguised as another dude.

Latest LPs: Angband, Delver

UltimateChaos

  • Elder
  • Sergeant
  • *
  • *
  • Offline Offline
  • Posts: 95
  • Arch-Vile Mjr. General
    • View Profile
Re: Unfinished Special Levels
« Reply #2 on: August 24, 2010, 21:04 »

Based on Hell's Arena stop to enemy ressurection on N! after completion, I'd say the code is supposed to stop monster regeneration on N! when a special level is completed.
Logged
[22/22/19/7/3]
Just completed Strongman Gold ^_^

Tavana

  • Elder Chaos Guard
  • Brigadier General
  • *
  • *
  • Offline Offline
  • Posts: 663
    • View Profile
Re: Unfinished Special Levels
« Reply #3 on: August 25, 2010, 03:07 »

Not quite. That can happen in SOME special areas, like the Arena, in others you're not so lucky. It is a Nightmare! after all.

Edit: Ticket created.
« Last Edit: August 26, 2010, 04:32 by Tavana »
Logged
Common words do not mean common understanding. Language is mercurial. Meanings are never constant.
Pages: [1]