Chaosforge Forum

  • January 20, 2018, 19:41
  • Welcome, Guest
Please login or register.



Login with username, password and session length
Pages: [1]

Author Topic: Wanna explode some respawning blocks #tetris #breakout ?  (Read 4215 times)

Evilpotatoe

  • Backer
  • Major
  • *
  • *
  • Offline Offline
  • Posts: 309
  • Lost Soul corpse
    • View Profile
Wanna explode some respawning blocks #tetris #breakout ?
« on: September 11, 2014, 05:25 »

Hi, gamers !

We released a new game with mates yesterday. Not any link with doom, but we worked hard to have a polished gameplay and a high difficulty (skill levels are still in beta and should be released very soon, including a not-even-remotly-fair hard mode ;)).
http://www.free-hard-games.com/tetris-breakout?keyb=en
The concept is simple to understand, yet tricky to master : you play both Tetris and Breakout at the same time, and have to break the bricks containing the shapes you need to fill your lines without missing the ball.
Not intended for casual players, hence, my post on this forum.

By the way, your score will depend not only on your survival ability, but also on your capacity to score combos destroying many bricks, or filling as much lines as you can at once. Planning and strategy have their place here.

Hope you enjoy !
Any feedback will be much appreciated. (and so would be sharing with interrested people or communities, since real gamers are quite hard to find by our days)

here's how it looks like :

Logged
Badges - [26/26/26/22/9/2] - 42/43

thelaptop

  • Chaos Fanatic!
  • Grand Inquisitor
  • Apostle
  • *
  • *
  • Offline Offline
  • Posts: 2421
  • Grumpy Admin
    • View Profile
Re: Wanna explode some respawning blocks #tetris #breakout ?
« Reply #1 on: September 11, 2014, 05:28 »

Tetris Breakout?  Owww... I think you broke my head/brain.

I'll check it out when I have the chance.  >.<
Logged
I compute, therefore I am.

Hell Baron 1st Lieutenant (0.9.9.7)
[20/12/8/0/0/0]

Kornel Kisielewicz

  • God Hand
  • Apostle
  • *
  • *
  • Offline Offline
  • Posts: 4307
    • View Profile
    • http://chaosforge.org/
Re: Wanna explode some respawning blocks #tetris #breakout ?
« Reply #2 on: September 11, 2014, 05:37 »

Considering that you're a regular poster I'll let this shameless advertisement pass :P.

Also, Tetris Breakout... WTF O.o
Logged
at your service,
Kornel Kisielewicz

ZicherCZ

  • Chaos Knight
  • Supporter of Chaos
  • Brigadier General
  • *
  • *
  • Offline Offline
  • Posts: 710
  • YADJHG - Yet Another Dead JupiterHellGuy
    • View Profile
Re: Wanna explode some respawning blocks #tetris #breakout ?
« Reply #3 on: September 11, 2014, 09:53 »

Guess I have a new time-waster. Nicely done! :)
Logged
DoomRL 0.997: Cyberdemon Brigadier General - Games: 217, Wins: 2/5/3/6/0, Medals: 18, Specials: 64, Asm: 39, Badges: 19/17/16/5/1/Are you kidding?
Jupiter Hell: Inner Circle - first tech build reached and working

Tormuse

  • Elder
  • Lieutenant General
  • *
  • *
  • Offline Offline
  • Posts: 1396
  • More Angelic than not
    • View Profile
Re: Wanna explode some respawning blocks #tetris #breakout ?
« Reply #4 on: September 11, 2014, 10:46 »

Really cool concept of a game!  :D  The game mechanics of the two games work quite well together and I like how you have a degree of choice over which Tetris piece falls down.  (assuming you can aim the ball right)  :)

Question:  Is there a way to turn off the "slower ball bonus?"  At first, I was glad it was slow as I got used to the controls, but it quickly became tedious, waiting for the ball to make its slow journey all the way to the top and all the way down again.
Logged
Apostle Chaos Lt. General (0.9.9.7)
[26/26/26/23/17/9]
Check out my Youtube channel for videos of me playing DRL!  :)
https://www.youtube.com/channel/UCXOijubEijdnrOja0kxXTKQ/videos

Evilpotatoe

  • Backer
  • Major
  • *
  • *
  • Offline Offline
  • Posts: 309
  • Lost Soul corpse
    • View Profile
Re: Wanna explode some respawning blocks #tetris #breakout ?
« Reply #5 on: September 11, 2014, 13:29 »

Thanks for the positive feedbacks ! I'm glad you like the idea.

@KK
Hey, I'm sure this shameless advertisement belongs to this forum ! What roguelike player wouldn't like the idea of such a brutal game ? ! Anyway, thanks for your mercy :)
EDIT : I just realized I added (ugly) tags in the topic name. Bah, I wanted something funny, but... I'm afraid it would have been quite obscure without those. So, since forum is "off topic" anyway, I opted for a non-ambiguous topic name.

@Tormuse
You can choose another bonus by clicking on those stupid social buttons (**** this), but currently it needs a click at every game, which is, to say the least, annoying (I didn't want that !)
Also, it's just -1 speed, so it won't change much, but I'll PM you some solution :p

We'll release the easy/hard difficulties soon, they aren't completely ready yet but it might be what you are looking for

Also, after having a few feedbacks, I think I'll add something like "maintaining mouse click doubles ball speed temporarly (and gives some points)".
I have to implement and test it before putting it in production, but it definitly sounds like an interesting idea.
« Last Edit: September 11, 2014, 18:21 by Evilpotatoe »
Logged
Badges - [26/26/26/22/9/2] - 42/43

Tormuse

  • Elder
  • Lieutenant General
  • *
  • *
  • Offline Offline
  • Posts: 1396
  • More Angelic than not
    • View Profile
Re: Wanna explode some respawning blocks #tetris #breakout ?
« Reply #6 on: September 11, 2014, 16:59 »

Also, after having a few feedbacks, I think I'll add something like "maintaining mouse click doubles ball speed temporarly (and gives some points)".
I have to implement and test it before putting it in production, but it definitly sounds like an interesting idea.

I like this idea.  It fits well thematically, and it suggests different strategic options, like timing when your ball strikes so you get the right piece at the right time.
Logged
Apostle Chaos Lt. General (0.9.9.7)
[26/26/26/23/17/9]
Check out my Youtube channel for videos of me playing DRL!  :)
https://www.youtube.com/channel/UCXOijubEijdnrOja0kxXTKQ/videos

ParaSait

  • Baffen :P
  • Elder
  • Lieutenant General
  • *
  • *
  • Offline Offline
  • Posts: 1219
  • Happy Little Boozer
    • View Profile
    • MPSF
Re: Wanna explode some respawning blocks #tetris #breakout ?
« Reply #7 on: September 12, 2014, 10:37 »

Great, now I can't get away with blaming my horrible tetris skills on RNG giving me shitty blocks anymore.
Damn you. Daaaaamn youuuuu!
Logged
[18|7|3|0|0|0] [MED:13/43] [SPE:36/67] [ASM:11/40]

Check out my epic youtube channel!
Currently playing The Bard's Tale and System Shock 2 (coop with GrAV1t)!

Tormuse

  • Elder
  • Lieutenant General
  • *
  • *
  • Offline Offline
  • Posts: 1396
  • More Angelic than not
    • View Profile
Re: Wanna explode some respawning blocks #tetris #breakout ?
« Reply #8 on: September 12, 2014, 12:56 »

Great, now I can't get away with blaming my horrible tetris skills on RNG giving me shitty blocks anymore.
Damn you. Daaaaamn youuuuu!

I dunno...  It still seems pretty stingy with the line pieces.  :P

EDIT:  Also, is anyone else having audio glitches with the music/sound cutting in and out?
« Last Edit: September 12, 2014, 12:58 by Tormuse »
Logged
Apostle Chaos Lt. General (0.9.9.7)
[26/26/26/23/17/9]
Check out my Youtube channel for videos of me playing DRL!  :)
https://www.youtube.com/channel/UCXOijubEijdnrOja0kxXTKQ/videos

Evilpotatoe

  • Backer
  • Major
  • *
  • *
  • Offline Offline
  • Posts: 309
  • Lost Soul corpse
    • View Profile
Re: Wanna explode some respawning blocks #tetris #breakout ?
« Reply #9 on: September 12, 2014, 13:26 »

Actually I used to get that too a few times.
I made some sound optimizations, which should hopefully fix it. I didn't have any problems after those.

EDIT : added the acceleration on click (and phone & tablets playability)
There's still something left to add... I dunno what yet (apart from difficulty level), but I think something is still missing.
« Last Edit: September 14, 2014, 06:29 by Evilpotatoe »
Logged
Badges - [26/26/26/22/9/2] - 42/43
Pages: [1]